Nov 30, 2011

i love u: Sake / 日本酒


Sake.
You changed my life forever.
You are our art, our soul,
You are our nature that nourishes us.
And you are our history that sings the same song for generation to generation.
You showed us the light and pride in any hardship in our history.

Sake, you are more than a drink.


日本酒。
あなたに出逢って、私の人生は変わってしまいました。
あなたは、私たちの美であり、私たちの魂であり、
私たちを育ててくれた自然である。
そしてまた、何世代にも渡って同じ歌をうたって聴かせてくれた歴史でもある。
どんな時代の苦境の中でも、私たちに光りと誇りを与え続けてくれた暖簾である。

日本酒。
あなたは、単なる飲みもの以上の存在です。

0 comments: